"...om man jämför Sverige och Gotland...."

Hej,
Idag när jag satt på bussen in till stan började jag bläddra igenom tidningen, jag kom fram till sidan där insändare är och började läsa. Det var en som så klart handla om valet. Han/hon skrev om att det är fel att moderaterna vann, att de satsar mer på de rika, att socialdemokraterna är bättre för de satsar på jobb och att det är dåligt att SD kom in till riksdagen för det är ju massor som är gifta med utlänningar osv....men om jag ska komma till saken, så i slutet skrev han/hon:

"Min familj vill inte ens bo kvar i Sverige och vi är svenskar. Kanske blir att flytta till Gotland, för där har ju socialdemokraterna vunnit. Om man jämför Sverige och Gotland, så kommer Gotland vara mycket bättre."

Det jag fastna och tyckte var lite små roligt var det där om att flytta från Sverige till Gotland istället. Jag uppfattar det som att hon/han tror att Gotland är ett annat land. Ni kanske uppfatta det som något annat,hur i så fall?.
Jag satt och skratta för mig själv när jag läste det för att när min lillebror var mindre och vi var på Gotland sa han jämt " Jag vill åka hem till Sverige!" eller "när åker vi hem till Sverige?", och jag har hört flera säga så.
Det här kanske var ett helt onödigt inlägg, men var bara tvungen att skriva av mig detta.
Hoppas ni haft en bra dag!
Kram
8 kommentarer
Hanna

Haha! De va faktiskt sjukt! Gotland ä ju liksom Sverige! Daaaaaa...;P

Beatrice Jakbobsson [foto]

sv: låter bra:D

Beatrice Jakbobsson [foto]

sv. tack så mycket :)



jag bor på gotland :)

Beatrice Jakbobsson [foto]

sv. okej (:

ErikFlaeder

tack så mycket :D



händer det nått spännande i helgen då? :D eller blir det bara slappa? :)

ErikFlaeder

okok :D jag tänker stanna hemma på dagen. sen närmare kvällen åker jag till min syster och hennes sambo och son och äter tacos hemma hos dom :)

ErikFlaeder

jadå :) det kommer det nog bli också

ErikFlaeder

tacktack :D