Gymnasieval

Under hela Januari och Februari har det varit mycket snack om Gymnasievalet.
Jag har gått på prova på dagar, gått på öppethus, läst på internet om de olika linjerna, har fått information av SYON på skolan, ja det har bara vält information om gymnasium.

I början var jag nästan säker på vad jag ville gå.
Samhäll - beteendevetenskap på Haga. Jag hade planerat in att gå på deras prova på dag och eftersom jag hade ett  jätte bra intryck av det när jag var på öppethus ville jag verkligen börja där.

Men då fråga en klasskamrat om jag inte kunde gå på prova på dag på 2 andra skolor med inriktiningen samhäll - media & journalistik också. Men visst tänkte jag, det kan väl bli kul att prova på de skolorna och anmälde mig till de också.

Första skolan var John Bauer - med en gång tyckte jag om den skolan, deras sätt verkade bara att jobba på även om det är helt annorlunda mot vad jag gör nu. Lokalerna var fräscha, kunde inte direkt hitta något fel på skolan.

Andra skolan var Haga - Jag hade som sagt nästan bestämt mig för den här skolan, men efter prova på dagen hade jag helt annan inställning. Jag var besviken att vi inte hade fått sett mer av skolan och hur det jobba, inte alls det jag hade tänkt mig. Egentligen skulle man ha kunnt se bort från den där dagen, även om en prova på dag inte alls riktigt hur skolan fungerar ger den ett stort intryck.

Tredje skolan var De Geer - jag hade inte alls några förväntningar på den skolan om jag skulle vara helt ärlig, det jag hade hört var inte de bästa men man kan ju alltid ge det en chans. Efter dagen på De Geer hade jag helt andra tankar, det verkar som en superbra skola.

Jag som då nästan hade haft mitt val klart bytte riktning.
Jag har tänkt och funderat men nu har jag bestämt mig
Så här blir det:
1. John Bauer - Samhäll- media & journalistik
2. De Geer - Samhäll- media & journalistik
3. Haga - Beteendevetenskap.

Tror att det kommer bli bra, är bara glad över att börja gymnasiet.

Hur har det gått för er med gymnasiet ni som ska välja?
Kram
3 kommentarer
Sofia

Vilken tur att det finns provapå dagar, det hade nog varit enkelt att göra ett felaktigt val annars.. Tror att en media kan passa dig utmärkt, Frida! :)



Jag kan inte bestämma mig för vad jag ska ta i tredje val, panik!

Sofia

Stylist både första och andra. :)

Rebecca Jansson'

Vad det lät roligt med Samhäll- media & journalistik, hade jag nog också valt om jag kunde välja det nu :)