I och utanför min kameraväska

Nikon D3000
- Fick den julen 2009 och är otroligt nöjd med den.

Nikkor 18-55
- Kitobjektivet som jag faktiskt gillar ganska mycket.

Tamron AF 70-300mm
- Ett helt okej objektiv som jag älskar att använda när jag ska fotografera saker lite längre bort.  

Nikon 50 mm f/1.8 G
-
Älskar det! Jätte bra objektiv som kan användas till nästan precis allt, dock kan man inte zooma men man har ju ben?

Filter
- Close up +4  52 mm
- UV filter 52 mm
- UV filter 62 mm
Stativ:
-Hama Stativ Star 62

Fjärrutlösare:
- Nikon fjärrutlösare ML-L3




Ja, detta är min fotoutrustning eller vad man ska kalla det.
Ska ta och ändra några bilder någon dag då jag inte blev riktigt nöjd.
Men än så länge får det duga.
3 kommentarer
Flickalilla

Fin blogg!

Har två frågot angående kamerasaker =)

1, Vad tycker du om Tamron-objektivet. Är det bra? Vad är största/minsta bländare? Funderar nämligen på om jag ska köpa det eller Nikkor 70-300..

2, Vad tycker du om ditt stativ? Har det vattenpass? (funderar på att köpa ett nytt stativ och kan inte bestämma mig xD )



Vääldigt tacksam för svar! =)

Linus

Sv; Jasså :O Hur har du gjort så man inte ser någon kant? :O

Linn

Hej!! Har länge funderat på det Tamron objektivet du har... Är det bra? Är det autofokus? Är det skönt att fota med, har massa frågor men du kanske kan besvar dessa :P:D